Zielone smoothie (szejk) z imbirem

O zielonych smoothies (szejkach) mówi się ostatnio wiele, podobnie jak o wspaniałych właściwościach jarmużu, siemienia lnianego, imbiru czy olejów tłoczonych na zimno. Ten szejk jest wygodnym (robi się go w 5 minut), przepysznym i odżywczym posiłkiem. Jest tu wszytko to, czego ciało potrzebuje- bogactwo minerałów, antyoksydantów, dobrych kwasów tłuszczowych (omega-3), błonnika i dobroczynnego chlorofilu. Pomysł na niego powstał przypadkowo, gdy mieszkałam w Wietnamie. Tam powszechne są  banany, imbir oraz azjatycka odmiana jarmużu.Ich połączenie daje wyjątkowy smak, jednak by smoothie udoskonalić, dodałam do popularne obecne w Polsce siemię lniane i olej lniany.

  • 2 dojrzałe banany- koniecznie z plamkami brązowymi
  • jarmuż 2 średnie gałązki
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1-2  łyżki oleju lnianego
  • ewentualnie dla osłodzenia 1-3 daktyle
  • świeży imbir, obrany ok. 1 cm długości

Wszystkie składniki należy dokładnie zblendować.

Smacznego!

 

green-smoothie-2611407_1920

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *